Sunday, September 25, 2011

setelah sekian lama...

wahhh..setelah sekian lama, baru ari ni aku terfikir mo menconteng di sini. hurmm, mmg bz tahap gaban ba kan..klu ada masa pun, p b'gosip jak..byk yg mo di gosipkan di ofis tu..hehe..
Terpaksa la di update smua di sini ni. Macam banyak tau, tp ok lah, aku try la ingat..one by one :p
Ble ka start dr ari raya??hehe..mcm kelewatan sda, tp blog ku, jd sukak ku la :p

Raya thn ni, mcm suram sket la..xtau la kenapa, padahal kami adik-beradik smua b'kumpul, dan cik abe pun ada. Suram pun suramlah, tp raya tetap di jalani dgn semeriah yg bleh. Last year dia dtg raya di umah, so dis year pun konfem la ba dia dtg jgk..tu pun siap b'dolak dalik lagi. Rancangan asal kami, pas dia dtg raya umah, dia mo bwk aku p umahnya plak..coz the whole family nya sda tanya2 ttg aku..so dia kata dis is da best time la mo kenalkan aku dgn dorg smua..fine, aku setuju..tp beberapa kali di tunda dan akhirnya terpaksa plak di cancel..aduiii,geramnya aku..bkn sbb aku b'iya2 sgt mo p tunjuk muka, tp sbb aku rasa aku ready sda mo pegi. Aku amek masa beberapa ari jgk m'cari kekuatan..siap minta kwn tlg temankan p sana, tp at last, terpaksa cancel. OK,xpalah..xjadi pun xpa..yg penting familynya tahu yg aku xjadi dtg bkn sbb aku sombong atau mengelak..tp sbb dia sendiri yg xjadi bawak...ada kenduri, so ramai macik2 kepoh yg ada, tu yg dia mcm liat sket mo bwk aku..dlm suasana raya dan kesempatan utk b'maaf2an tu, sempat jgk kami bergaduh2 manja,aisehhh..bkn manja, tp mcm mo perang jgk la..hehe
Raya thn ni mcm beza sket la, coz aku sempat jgk p b'konvoi sampai 6 umah dgn geng2 skolah..fuhhh, kenyang gilak..dorg pun sempat jgk p umah ku beraya..ok, juadah istimewa yg aku wat utk dorg juz kek coklat (yg 1st time try resepi baru & Alhamdulillah jadi..ramai yg puji sedap ) ngan jelly2 (my sista yg tlg watkan) ada 1 lg, krim karamel, tp xjd bwk kuar sbb sda di makan oleh tamu lain..hehe..

For da 1st time, mum &dad tanya2 pasal si 'dia'...aiseh, dup-dap2 jantung ku..klu ikutkan, respon bapak mcm ok jak..mcm line clear..cuma, as usual la, mama' ku terchenta yg byk tanya..sempat lg di komen2..huhu
Tp, aku redha jak la..kami usaha dan doa..selebihnya, mengharap izin dan restu..hoho

Ada lagi story raya..ofis mate wat umah terbuka masa raya ke-5, and aku minta dia teman p sana. Saja jak la..mo tengok dia sanggup ka tidak ya temankan aku p beraya..dan, misi berjaya..dia setuju..di sana, mmg masak la kenak usik ngan bdk2 ofis..tp dia mcm biasalah, wat muka cool jak, aku jgk yg tersipu2 malu..haha..TQ awak, sbb sudi teman sy..syg dia..hoho

Ingatkan tahun ni dpt sambut bday nya sama2..tp, xsempat la plak..dia balik awal..tp kami wat advance la..sambut awal sama2 (actually, juz kuar lunch jak..mimpilah klu dia mo sambut bday nya), then bg dia hadiah..aku belikan dia jam tangan, tu pun dia yg mau, pastu siap letak syarat lagi..mau yg besar tp xmau jam yg mahal2 sebab mo di pakai p kerja jak..mana la jumpa jam harga 30 ke bawah..last2 beli jgk la..biarlah mahal sket, nti kelentong jak ckp murah, beli di tepi jalan..hehe..TQ to my bestfren (c aja) coz sudi temankan aku p membeli hadiah tu :)
bangga2..sbb dia sangat2 suka jam tu (wlupun lampu jam tu ada masalah sket,aku xperasan time beli..huhu)
dia kata, selama ni dia pakai jam, xda sapa pun yg tegur2..tp bila pakai jam aku hadiahkan tu, smua org tegur dan puji cantik..hoho..xsangka la plak :p

sebenarnya, di sebalik kisah2 gembiraku, ada byk terselit kisah2 yg betul2 mengganggu dan wat stress..tp malas mo cita di sini..sini zon gembira jak, xmo selitkan kisah yg wat sakit hati tu..biarlah di simpan dulu, selagi mampu..nti klu basi suda, baru di bongkar..hehe..
mcm berjela sda ni, oklah..will continue later..see ya :)

hani~rohani



0 comments:

Post a Comment

 
;