Monday, June 06, 2011

dunia baru ku~

ari tu mau betul aku ada blog sendiri,tp bila sda buat, liatnya mo update..bkn apa, masalahnya, cek top aku sakit tenat,jd klu d umah mmg mcm mati kutu sbb xda cek top..huhu..terpaksa tggu abg Ari blik dr bercuti baru ble mnta tlg format balik..hurmmm
harap2 cek top ku bleh d selamatkan dan sihat spt sediakala..

oh ya..ada story mo share..jumaat lepas aku dpt kiriman dr Labuan..hehe

cik abe hntar barang..lebih spesifik lagi barang tu hadiah hari jadi ku ari tu :)

aku d opis balik2 tengok jam sbb ndak sabar mo balik tengok hadiah tu..yeah2..dapat purse ngan perfume..hehe..

dua2nya yg mmg aku nakkkkkk sgt..tq awak..syg dia..hihihi

ok skg dpt purse baru,jd ndak sda aku malu2 mo kasi kuar purse ku..mcm dlu, sbb koyak..haha

bersama2 purse+perfume tu, ada kad yg soooo sweet..hihi..dlm purse baru aku,ada terselit gambar plak..isk, mcm bleh d baca fikiran ku ya..xsangka fikiranku selari dgn tindakannya..haha..kami sama2 ketawa masa aku cerita dgn dia :p



oh,lupa mo update lagi satu yg aku start kerja sda, d Humana..dkt jak dr umahku, d Perdana jak..kira ok la sbb aku keja kerani jak..gaji pun kesian, mama' cakap "cukup utk beli make-up ku jak"...xpalah, skrg ni aku xda pengalaman keja,jd xbleh memilih..biarlah setakat kerani yg gaji cukup2 makan yg penting aku dpt pengalaman keja dan cari duit poket sendiri..xlah aku stress betul tinggal d umah jak mcm bibik2 jak..huhu..

sebenarnya aku mcm berbelah bagi jgk mo keja sini,tp kak Lea sokong..parents pun sokong..cik abe pun ckap cmtu..dia kata, biarlah mula dr bawah, jgn fikir sgt soal gaji..rezeki tu insyaAllah ada bg org2 yg sabar dan berusaha tanpa kenal erti putus asa..jd pas aku d motivasi oleh org2 tersyg, so aku pun terima la..setakat ni smua ok2 jak..mgkin sbb aku masih baru dan sebenarnya aku blum dpt skop keja ku yg sebenar..sbb bos ku out-station, so aku ni d opis tolong2 budak opis wat keja jak..kira ok la..xla aku boring tercongok jak..


aku selalu berdoa moga inilah pembuka kpd rezeki ku seterusnya..aku harap semua usaha dan urusan ku d permudahkan walaupun mgkin akan mengambil masa sikit utk d makbulkan..smuanya ujian..harus sabar dan tabah..harus yakin dan positif..iya, itu baru betul..bkn duduk dan meratapi nasib yg tak berubah..aku xmau buat tu semua lg, sbb itu yg melemahkan semangat dan mcm mo mengalah jak..skrg ni, aku mo hepiiii jak, ada masalah pun try jgk utk 'menghepikan' diri..aku xmo sda rasa stress mcm dlu..smpai aku sakit2 dan muka xbermaya..yg sudah tu sudahlah..ambil sbg pengajaran yg berguna utk hidup..
rasanya tu jak la aku mo story..ada lagi, tp biarlah dlm hati jak dlu..ada masa nti baru d buka pekung d dada ni..eheh..

see yaaa, 
L0L's
hani_honey

0 comments:

Post a Comment

 
;